Tänään sain postissa nämä ihanat sukat, jotka voitin Virveriikan blogiarvonnassa.

 

Ne ovat kuin luotu minulle: kaunis kuvio, sopivat värit, taidokkaasti toteutetut ja kaiken lisäksi hyvin lämpimät. Kuljen päivittäin yleisillä kulkuneuvoilla ja bussipysäkeillä paleleminen on hyvin tuttu. Näitä sukkia en tosiaan aio piilottaa saappaisiin. Onneksi olen töissäkin välillä sukkasillaan, niitä siis pääsevät muutkin ihailemaan.

Kiitos vielä, Auli!

Itse olen tehnyt varpaasta varteen sukat (mun toiset!) yksinkertaisella pitsikuviolla. Yllättävän hyvin se näkyykin kirjavassa langassa, olen oikein tyytyväinen.





Fabelia oli mukava neuloa, se on pehmeämpi kuin esim. Novitan Tico-tico, jota olen myöskin juuri käyttänyt.

Lanka: Drops Fabel Long Print

Puikot: 2,0       Menekki n. 80 gr

Malli: oma, kuvio vanhasta virolaisesta pitsimallikirjasta

Esimesed, kirjud sokid võitsin Virveriikka blogist. Need on nagu loodud minule: ilus muster, sobivad värvid, oskuslikult teostatud ja lisaks veel hästi soojad.

Teised sokid tegin hiljuti ise. Dropsi Fabel Long Print on väga meeldiv sokilõng, piisavalt pehme ja õnneks jäi pitsimuster ka täitsa hästi näha. Need sokid alustasin varvastest, kudusin teist korda selle tehnikaga ja olen tulemusega rahul.